مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری

3/5 - (3 امتیاز)

اگه میخوای سریع لاغر بشی ویدئو زیر رو حتما نگاه کن!

163 هزار تومان

مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری

کم کاری تیروئید عموما باعث افزایش وزن شده و مصرف قرص لووتیروکسین می‌تواند باعث شود که لاغری از دست رفته، مجددا احیا شود. دوز مناسب و زمان مصرف قرص، مهمترین قسمت برای لاغری با قرص کم کاری تیروئید هستند. برای به دست آوردن سلامتی جسمانی و همچنین کاهش وزن مد نظر، توصیه می‌شود که میزان قرص Euthyrox (دوز) و زمان مصرف آن را از دکتر غدد بپرسید. ممکن است در پروسه درمان، نیاز به مصرف مکمل‌های دیگری نیز وجود داشته باشد. همه چیز باید مطابق نظر دکتر انجام شود! در این مقاله، قوانین رایج برای مصرف این دارو را بیان خواهیم کرد.

مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری
    Add a header to begin generating the table of contents
    نام بیماری کم کاری تیروئید
    علت بیماری ضعف غده تیروئید
    نشانه و علائم خستگی، چاق شدن، خشکی پوست، زبری مو، نازکی مو، ضعف عضلانی
    کنترل مصرف قرص لووتیروکسین

    کم کاری تیروئید چیست

    کم کاری تیروئید به شرایطی گفته می‌شود که غده تیروئید، هورمون‌های لازم بدن را تولید نکرده و در اثر آن، تغییراتی در بدن ایجاد خواهد شد. غده تیروئید در زیر گلوی افراد قرار گرفته که در تصویر زیر قابل مشاهده است. این تغییرات (در صورت عدم درمان)، ممکن است باعث بیماری‌هایی نظیر چاقی، درد مفاصل، ناباروری و مشکلات قلبی شوند. اگرچه درمان خاصی برای این بیماری معرفی نشده، اما کنترل آن بسیار ساده است. پزشک متخصص غدد با تشخیص این بیماری، دوز مشخصی از قرص لووتیروکسین را تجویز کرده و بدین ترتیب هم بیماری کنترل شده و هم در اکثر موارد باعث لاغری افراد می‌شود.

    علائم کم کاری تیروئید

    کم کاری تیروئید علائم متعددی داشته که بستگی به میزان کمبود هورمون‌های بدن دارد (کم کاری این غده باعث کاهش سطح بعضی از هورمون‌ها می‌شود). از آنجایی که پیشرفت این بیماری آهسته است، فرد ممکن است تا مدت زمان زیادی حتی متوجه آن نشده و هیچگونه علائم خاصی را مشاهده نکند. رایج‌ترین علائم این بیماری، خستگی مفرط و افزایش وزن بوده که بیشتر افراط به آن بی توجه هستند. بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، این دو نشانه را نادیده گرفته و آن را به حساب افزایش سن و یا سختی شرایط زندگی می‌گذارند. اما با کندتر شدن سوخت و ساز بدن (متابولیسم) که در اثر این بیماری است، افراد کم کم متوجه تغییرات محسوس خواهند شد. رایج ترین علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

    • خستگی مفرط
    • حساسیت زیاد نسبت به سرما
    • خشکی پوست
    • افزایش وزن
    • پف کردن صورت
    • ضعف عضلانی
    • بالا رفتن سطح کلسترول خون
    • پریود نامنظم و سخت در بانوان
    • نازک شدن ریشه های مو
    • کاهش ضربان قلب
    • افسردگی
    • فراموشی
    • بزرگ شدن سایز غده تیروئید

    کم کاری تیروئید کودکان و نوزادان

    عموما کم کاری تیروئید در سنین میانسالی به سراغ افراد و خصوصا بانوان می‌روند، اما ممکن است در شرایطی، این حالت برای نوزادان و کودکان نیز اتفاق افتد. نوزادانی که با این شرایط متولد می‌شوند، علائم و نشانه‌های کمی دارند، اما بعضی از نوزادان دارای این علائم هستند:

    • زرد شدن پوست و سفید شدن چشمان (این شرایط هنگام ضعف کبد در متابولیسم اتفاق می افتد)
    • بزرگ شدن و بیرون زدن زبان
    • سختی تنفس
    • خشن شدن صدای گریه
    • فتق ناف
    • یبوست (با شدت یافتن کم کاری)
    • خواب آلودگی بیش از حد (با شدت یافتن کم کاری)

    کم کاری تیروئید در کودکان و نوجوانان نیز علائمی مشابه با بزرگسالان دارد، اما از آنجاییکه این افراد در سن رشد هستند، این علائم به صورت زیر نمایان می‌شود:

    • رشد کم و نتیجتا کوتاهی قامت
    • رشد دیرهنگام دندان‌های دائمی
    • بلوغ دیررس
    • بلوغ ذهنی دیررس
    تمامی این موارد با یک آزمایش تیروئید ساده و مصرف قرص لووتیروکسین قابل پیشگیری است. همچنین در صورت کوتاهی قامت، می‌توان اقداماتی را برای افزایش قد بعد از سن رشد نیز انجام داد.

    قرص لووتیروکسین چگونه باعث لاغری می شود

    هورمون‌های تولید شده در غده تیروئید باعث کنترل متابولیسم بدن (سوخت و ساز) شده و طبیعتا با کم کاری تیروئید، میزان سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد. کاهش میزان سوخت و ساز بدن باعث افزایش چربی‌های تجمیع یافته در بدن شده و نهایتا باعث اضافه شدن وزن می‌شود. قرص لووتیروکسین با افزایش سطح هورمون تیروئید (کنترل سطح هورمون)، متابولیسم را به حالت عادی برگردانده و با سوزاندن چربی‌های اضافی بدن، باعث لاغری می‌شود.

    در حقیقت، غده هیپوتالاموس (در مغز)، هورمونی به نام TRH را آزاد کرده که تحریک کننده غده هیپوفیز است. سپس غده هیپوفیز هورمون را به نام TSH آزاد کرده که پیغامی است برای غده تیروئید. غده تیروئید با دریافت این پیغام (از هیپوفیز)، دو نوع هورمون به نام‌های T3 و T4 را آزاد کرده توسط کلیه و کبد جذب شوند. مجموع فعالیت‌های این غدد، باعث تنظیم دمای بدن، مدیریت وزن، رشد بدن و … می‌شود. قرص لووتیروکسین همانند هورمون T4 (تیروکسین) تولید شده در غده تیروئید بوده که کمبود آن را جبران می‌کند. بنابراین، لووتیروکسین با تنظیم میزان سوخت و ساز بدن، عموما همراه با لاغری است. اما نباید آن را با قرص لاغری اشتباه گرفت!

    لووتیروکسین برای لاغری

    مقدار مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری

    همانطور که در ابتدای این مقاله بیان شد، مقدار مصرف یا اصطلاحا دوز مصرف قرص لووتیروکسیون برای لاغری باید توسط پزشک متخصص غدد تجویز شود. اما زمان مصرف این قرص عموما صبح‌ها به صورت ناشتا بوده و باید یک ساعت قبل از مصرف هر چیز دیگری باشد. بنابراین، این قرص عموما یک ساعت پیش از میل کردن صبحانه باید خورده شود. علاوه بر آن، مکمل‌هایی همچون قرص آهن، زینک و … باید حداقل سه ساعت بعد از قرص لووتیروکسین مصرف شده تا جذب بیشتری در بدن داشته باشند. تمامی این نکات، توسط متخصص غدد برای شما تجویز خواهد شد. رعایت میزان دقیق دوز و زمان مصرف، مهمترین بخش مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری و خصوصا بازگشت به شرایط متابولیسم نرمال بدن است.

    آیا لووتیروکسین قرص لاغری است

    خیر! از این قرص نباید به هیچ عنوان برای لاغری استفاده شود. لووتریرکسون قرصی است که برای درمان کم کاری تیروئید، گواتر و بعضی مدل‌های سرطان کاربرد دارد. همانطور که گفته شد، این قرص با تنظیم هورمون T4 بدن، به بازگشت میزان متابولیسم بدن به حالت طبیعی کمک کرده و به همین جهت نیز افزایش وزنی که در اثر کم کاری تیروئد اتفاق افتاده بود را از بین می‌برد. ممکن است تکنولوژی استفاده شده برای ساخت لووتیروکسین و بعضی از قرص های لاغری مشابه به یکدیگر باشد، اما نباید آن را یک قرص لاغری نامید.

    لاغری سریع با کم کاری تیروئید

    در کنار مصرف قرص لووتیروکسین برای لاغری می‌توان ورزش‌ها و یا در حقیقت اقدامات اصلاحی را در طول شبانه روز انجام داد تا به وزن مناسبی رسید. بد نیست سرگذشت یکی از افرادی که علی رغم چاقی مفرط و کم کاری تیروئید توانست مشکلات گوارشی (ریفلاکس، نفخ، یبوست و …) را حل کرده و همچنین به وزن دلخواه خود برسد را مطالعه کنید. قسمتی از این سرگذشت در زیر آمده است:

    درمان کم کاری تیروئید نه تنها باعث لاغری شده بلکه با کمک به متابولیسم بدن، باعث افزایش انرژی و از بین رفتن خستگی مفرط می‌شود. دنبال کردن حرکات اصلاحی می‌تواند مشکلات جانبی از جمله نفخ، یبوست، سوهاضمه و … را نیز درمان کند.

    بله. در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، سطح هورمون T4 کاهش یافته و نتیجتا متابولیسم و یا همان سوخت و ساز بدن کند میشود. این حالت باعث افزایش چربی و چاقی در بدن شده که با مصرف قرص لووتیروکسین میتوان مجددا لاغری را تجربه کرد.

    بسته به میزان کم شدن هورمون تولید شده توسط غده تیروئید، پزشک متخصص میزان مصرف یا همان دوز لیووتیروکسین را مشخص میکند. رعایت دوز دقیق و ساعت مصرف، مهمترین بخش برای کنترل کم کاری تیروئید است.

    عموما به تمام افرادی که دچار کم کاری تیروئید شده اند، توصیه میشود که قرص تیروئید را صبح زود و یک ساعت قبل از میل کردن صبحانه مصرف کنند. همچنین اگر مکمل هایی همچون آهن، زینک و ... مصرف میکنید، توصیه میشود بین مصرف لووتیروکسین و این مکمل‌ها حداقل سه ساعت فاصله وجود داشته باشد تا جذب هر دو به خوبی انجام شود.

    خیر. اگرچه این قرص با جبران کردن میزان هورمون های مورد نیاز برای متابولیسم، باعث کاهش وزن و لاغری میشود، اما لووتیروکسین قرص لاغری نبوده و نباید بدون تجویز پزشک و صرفا برای کاهش وزن مصرف شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *